pühapäev, 12. november 2017

Miks tuleb autot rentides alati tähelepanelik olla

„I’m sorry“ venitati telefonis inglise keeles tugeva india aktsendiga ja seda peale paarikümne minutiliseks kujunenud telefonikõnet autorendi firma esindajaga. Igaüks, kes on vähegi tarkvara vabrikutega kokku puutunud Indias, tunneb selle iseloomuliku aktsendi koheselt ära. Huvitav, kas nad ostavad klienditeeninduse teenust sisse Indiast - jõudsin selle peale korduvalt mõelda pikaks kujunenud telefonikõne jooksul. Igatahes jõudsin järjekordselt seisu, kus autorendi firma tõmbas mul naha üle kõrvade ning seda juba teistkordselt selle reisi jooksul. Esimese juhtumi korral, kus mul puudus ametlikult tõlgitud juhiluba, tunnistan ennast süüdi. Tõepoolest oli selline nõue kirjas ning minu hooletuse tõttu ma seda ei järginud. Tasuks siis selle eest oli 100NZD eest taksosõitu ning lisaks 59NZD eest ametlikku tõlketeenust. Teises juhtumis ei sooviks ennast süüdi tunnistada, püüan seda hiljem veel klaarima hakata. Seisnes see aga selles, et rentides auto Aucklandist ehk siis põhja poolselt saarelt ning soovides seda tagastada Christchurch’i, mis asub lõuna poolsel saarel, tuleb vahepeal natuke praamiga sõita. Ja põhimõte on selles, et auto jäetakse ühele poole maha ning teiselt poolt saadakse uus auto. Seda, mis kuupäeval üleminek toimub, ei olnud minul broneeringut tehes igatahes võimalik märkida. Vähemalt ma ei märganud seda. Kuidagi oli aga süsteemis sees kuupäev 16.11, millal ma ühelt saarele teisele sõidan. Tegelikult toimus üleminek 13.11 ja nüüd selguski, et teisel pool mulle autot anda ei ole. Noh, tegelikult oli, aga 400NZD eest Toyota Highlanderit kolmeks päevaks ma ka ei soovinud. Seega pean ma nüüd tegema ühe lisabroneeringu teisest rendifirmast.
Selle reisi rendikas - Nissan X-Trail

Siinkohal tuleb mulle meelde igasugu juhtumeid autorendi firmadega, mida ma ise olen kogenud, rentides aastate jooksul autosid erinevatest Euroopa riikidest ning Ameerikast, Mehhikost ja mujaltki. Tuleb meelde juhus, kus odavama rendi hinna lootuses on leti juures soovitud broneerida krediitkaardilt selline summa, mida limiit ei luba teostada. Tulemuseks kõrgem teenuse hind. Või siis juhus Ameerikas, kus odav päevahind netis kujuneb letis tänu kohustuslikule lisakindlustusele 2x kõrgemaks. Tulemuseks kõrgem teenuse hind. Või siis märkamata jäänud kilometraaži piirang ning siis sellest üle minek. Tulemuseks kõrgem teenuse hind. Bulgaarias, kus kohalikud vennikesed ei olnud rahul „full tank“ tagastusega, sõitsime kõik koos veel kord 10km kaugusele bensiinijaama, kus tilgutati siis paaki veel paar liitrit kütust lisaks. Tulemuseks kõrgem teenuse hind ning lisa ajakulu. Ameerikas, kus „empty tank“ tagastus põhjustas Los-Angeles kiirteel lennujaama sõites bensiininäidikul vist negatiivse rekordi, liikudes sendimeetri veel punasest läbigi. Tulemuseks kõrge närvikulu.
Aga alati ei ole nii negatiivne stsenaarium, on olnud ka positiivset. Ameerikas, kus üritati mulle välja rentida määrdunud autot, kompenseeriti see hiiglasliku Ford Explorer’iga, kus kolmandas reas istunud poja suu liikumine ei olnud enam sünkroonis häälega, mis esimesse ritta jõudis hilistumisega.  Samuti ei ole mind mitte kunagi hiljem tülitatud mõlkide ja kriimude pärast, mis vahest on märkamata jäänud auto kätte saamisel, kuna on olnud juba väga hiline kellaaeg ning ööpimeduses ongi kõike raskem märgata.

Lõpetuseks soovitus, püüa rentida auto nn korralikest firmadest a’la Hertz/Budget/Europcar/Avis. Koged vähem probleeme, aga ei pruugi.

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar