laupäev, 18. november 2017

Teel maailmalõpu suunas

Wifi jaotuspunkt asub paarisaja meetri kaugusel, seega lükkame kirjutise online ülesse alles hommikul, sest me asume täielikus karupees.

Te Anau on viimane asustatud punkt enne Milford Soundi vaatamisväärsusi, kus ööbida saab. Millegipärast tundus see majutus vannitoaga hütikeses hinna poolest OK, kui me aga peateelt kruusakale keerasime, tundus olukord enam kui kahtlane. Mõlemal pool teed olid metsikute hirvede karjad, mis on farmidesse koondatud.

Tegelikult on ümbrus täitsa omapärane. Hütikese ees „East Coast 2016 Villa Maria Gewürztraminer“ libistades, lambukesi jälgides  ja päikeseloojangut nautides oli feeling rohkem kui romantiline. Õhtusöögiks linna ei viitsinud sõita ja vaatasime oma jäägid kriitilise pilguga autos üle. Ainuke mure on hetkel oru kohal hõljuv suits, möödakihutavad tuletõrje autod ja õhus ringi tiirutav kopter. Loodame, et midagi väga tõsist ei ole.

Hommik Wanakas algas pilvitu taeva ja päikesepaistega, kus hommikusöögiks valmistati meile supermaitsvat spinat-spargel-tomati omletti. Meiega koos jagasid hommikulauda turistid Inglismaalt, kellel oli plaanis selles piirkonnas matkama minna. Meie aga pakkisime oma asjad kell 10 jälle kokku, tegime linnakeses väikese pildistamise ning külastasime Puzzling World keskuse illusiooni tuba. Uskumatu, kuidas annab inimsilma ära petta.

Tankisime  ja võtsime suuna Queenstown suunas. Äkki nägin tee peal tuttavat rinnahoidja aeda. Kellegi blogis oli see kirjas ja kohe tuli tuttav ette. Enda omad on kõik loetud ja arvel, seega minu kopsukat järeltulevad põlved sealt ei leia. Aga aed ise oli muljetavaldav.

Enne Queenstowni laskumist nägime vanade Ameerika autode kogunemise mootorijahutust ja viimaseid hingetõmbeid. Tundub, et mägiteed ei ole ikka vanuritele mõeldud. Aga ise olid nad rahul. Kõigil olid õllepudelid käes ja ei lasknud millelgi ennast segada. Tundub, et nädalavahetusel toimub mingi vanade autode näitus ja vennad olid sinnapoole teel.

Linn oli jälle rahvast puupüsti täis, mille peamiseks põhjuseks nähtavasti maraton, mis oli just-just lõppemas. Õnneks leidsime tasuta parkimiskoha ja läksime linna peale chillima. Ilm oli lihtsalt suurepärane, õuebaarid rahvast täis ja jagus rahvast järve kaldalegi, kus Margus oma varbakesed külma järvevette kastis. Queenstown on talvel suusa- ning suvel ratta- ja matkaparadiis. Kas külalised olid peamiselt nüüd riigisisesed või turistid, nagu meie, jäi ausalt öeldes arusaamatuks. Ning see maraton oli nähtavasti ka põhjuseks, miks enam linnas majutust polnud.

Lõpuks oli aeg hakata Te Anau poole sõitma, millest tee esimene pool kulges järve äärt mööda, mille ääres asub ka Queenstown, edasi oli aga org enne mägesid, kus asub meie järgmine sihtkoht Milford Sound.