„I’m sorry“ venitati telefonis inglise keeles tugeva india
aktsendiga ja seda peale paarikümne minutiliseks kujunenud telefonikõnet
autorendi firma esindajaga. Igaüks, kes on vähegi tarkvara vabrikutega kokku
puutunud Indias, tunneb selle iseloomuliku aktsendi koheselt ära. Huvitav, kas
nad ostavad klienditeeninduse teenust sisse Indiast - jõudsin selle peale
korduvalt mõelda pikaks kujunenud telefonikõne jooksul. Igatahes jõudsin
järjekordselt seisu, kus autorendi firma tõmbas mul naha üle kõrvade ning seda
juba teistkordselt selle reisi jooksul. Esimese juhtumi korral, kus mul puudus
ametlikult tõlgitud juhiluba, tunnistan ennast süüdi. Tõepoolest oli selline
nõue kirjas ning minu hooletuse tõttu ma seda ei järginud. Tasuks siis selle
eest oli 100NZD eest taksosõitu ning lisaks 59NZD eest ametlikku tõlketeenust.
Teises juhtumis ei sooviks ennast süüdi tunnistada, püüan seda hiljem veel
klaarima hakata. Seisnes see aga selles, et rentides auto Aucklandist ehk siis
põhja poolselt saarelt ning soovides seda tagastada Christchurch’i, mis asub
lõuna poolsel saarel, tuleb vahepeal natuke praamiga sõita. Ja põhimõte on
selles, et auto jäetakse ühele poole maha ning teiselt poolt saadakse uus auto.
Seda, mis kuupäeval üleminek toimub, ei olnud minul broneeringut tehes igatahes
võimalik märkida. Vähemalt ma ei märganud seda. Kuidagi oli aga süsteemis sees
kuupäev 16.11, millal ma ühelt saarele teisele sõidan. Tegelikult toimus
üleminek 13.11 ja nüüd selguski, et teisel pool mulle autot anda ei ole. Noh,
tegelikult oli, aga 400NZD eest Toyota Highlanderit kolmeks päevaks ma ka ei
soovinud. Seega pean ma nüüd tegema ühe lisabroneeringu teisest rendifirmast.
![]() |
Selle reisi rendikas - Nissan X-Trail |
Siinkohal tuleb mulle meelde igasugu juhtumeid autorendi
firmadega, mida ma ise olen kogenud, rentides aastate jooksul autosid
erinevatest Euroopa riikidest ning Ameerikast, Mehhikost ja mujaltki. Tuleb
meelde juhus, kus odavama rendi hinna lootuses on leti juures soovitud
broneerida krediitkaardilt selline summa, mida limiit ei luba teostada.
Tulemuseks kõrgem teenuse hind. Või siis juhus Ameerikas, kus odav päevahind
netis kujuneb letis tänu kohustuslikule lisakindlustusele 2x kõrgemaks.
Tulemuseks kõrgem teenuse hind. Või siis märkamata jäänud kilometraaži piirang
ning siis sellest üle minek. Tulemuseks kõrgem teenuse hind. Bulgaarias, kus
kohalikud vennikesed ei olnud rahul „full tank“ tagastusega, sõitsime kõik koos
veel kord 10km kaugusele bensiinijaama, kus tilgutati siis paaki veel paar
liitrit kütust lisaks. Tulemuseks kõrgem teenuse hind ning lisa ajakulu. Ameerikas,
kus „empty tank“ tagastus põhjustas Los-Angeles kiirteel lennujaama sõites
bensiininäidikul vist negatiivse rekordi, liikudes sendimeetri veel punasest
läbigi. Tulemuseks kõrge närvikulu.
Aga alati ei ole nii negatiivne stsenaarium, on olnud ka positiivset.
Ameerikas, kus üritati mulle välja rentida määrdunud autot, kompenseeriti see
hiiglasliku Ford Explorer’iga, kus kolmandas reas istunud poja suu liikumine ei
olnud enam sünkroonis häälega, mis esimesse ritta jõudis hilistumisega. Samuti ei ole mind mitte kunagi hiljem
tülitatud mõlkide ja kriimude pärast, mis vahest on märkamata jäänud auto kätte
saamisel, kuna on olnud juba väga hiline kellaaeg ning ööpimeduses ongi kõike
raskem märgata.
Lõpetuseks soovitus, püüa rentida auto nn korralikest firmadest
a’la Hertz/Budget/Europcar/Avis. Koged vähem probleeme, aga ei pruugi.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar