neljapäev, 9. november 2017

Rotorua-Taupo

9.11

Fitbit näitab, et põõnasime ikka täiega, 10 tundi jutti, kuna eelnevalt 2 ööpäeva peale tuli uneaega ainult 5 tundi. Hotelli valik ei õnnestunud, aga tänu väsimusele oli mul täiesti savi.

Esmalt külastasime Redwoods Treewalk parki. Tegime "soojenduseks" 2 km metsaringi ja kohustuslikud sisseostud suveniiripoest. Puud olid ikka vägevad, nagu meie männid, ainult 10 korda suurema läbimõõduga.
Reedwoods Treewalk park, Rotorua

Järgmisena oli plaan külastada Whakarewarewa - The Living Maori Village. Pileti hind oli nõmedalt kõrge e 40 NZD/nägu, seega piilusime väravast sisse ja otsustasime selle vahele jätta. Margus arvas, et tema selle raha eest fake nägudega pärismaalasi vaadata ei taha. Samuti olime näinud selles pargis olevat geisrit juba oma hotelli aknast, mis oli ka eelmise öö hotelli ainuke pluss.

Maori Village, Rotorua

Pigem keskendusime looduspiltide hankimisele ja selleks sobis külastada Waimangu Volcanic Valley parki. Pilet maksis 40 NZD/nägu.

Saime seda tossu näha iga nurga tagant. Kondimootori kilomeetreid keris ka päris kenasti, ikka mäest ülesse ja alla. Õnneks pärast 4 km ringi saime tagasi auto juurde bussiga. Vahepeal valisime mingi raskema raja, mis viis meid mäe otsa (Black Crater) ning siis kohe samas ka alla. Kõrguste vahe jalami ning tipu vahel oli Marguse kella järgi u.140m.
Echo Crater

Infrno Crater

Vaade Black Crater juurest

Surnud liblikas?

Marble Terrace
Kell oli juba üsna palju ja paljud kohad veel käimata. Järgmiseks valisime  Wai-O-Tapu podisevad järved ja mudaaugud. Pilet 32 NZD/nägu ja selle raha eest sai väävlihaisu ikka kuhjaga sisse hingatud.

100 C podisevat järve
Siil udus eksis ära ja sattusime eneselegi ootamatult 1.raja lõppu. Margus jooksis kiirelt tagasi 2. ja 3. rada avastama, et enne pargi sulgemist tagasi jõuda.

Ööbimiseks valisime ilusa väikese Taupo linnakese järve kaldal. Sama hubane oli meie apartment-hotell. Eelmise ööga ja sama raha 100 NZD eest nagu öö ja päev. Nüüd meil eraldi magamis-, -elutuba ja köök.

Õhtul läksime linna toidukohti lantima. Uskumatud hinnad. Praadi alla 30 kohaliku raha ei saa. Margus hakkas kohe googeldama, et mis palgatase neil on, kui sellised hinnad... (ning kohaliku statistikaameti järgi oli 2017a I kvartali keskmine tunnitasu neil 30$ ehk siis umbes 3000€ kuus - sama, mis Soomeski). Võtsime hiinakast röstitud pardi ja õnneks ainult 1 portsu, sest see oli 15 NZD eest nii suur, et 4 hiinlast oleks söönuks saanud. Meil jäi pool nuudlikogust suisa söömata.

Fitbit väidab, et täna sai tehtud 18968 sammu e 13,73 km. Kontorihiire jaoks täitsa aktiivne pingutus. Vaatame kuidas homme selle matkaga meil õnnestub ...